OM KLUBBEN

Klubben ble stiftet 8. november 1967, og har i januar 2020 ca 100 medlemmer. Vi er organisert i Norges Idrettsforbund og er en del av Norges Svømmeforbund, samt Kvinesdal Idrettsråd.  Vi er tilknyttet Frivillighetsregisteret og Grasrotandelen.

Det er viktig for oss at barn og unge er trygge i vann. Vi gjør vårt beste for at våre medlemmer skal trives på trening og lære seg å svømme med bra teknikk.

All vår aktivitet bygger på frivillighet. De fleste av våre dyktige instruktører, samt styremedlemmer, er foreldre og foresatte som gjerne vil skape et aktivt svømmemiljø i Kvinesdal.

Klubbens virksomhet

Lære barn og unge til å svømme og kose seg i vannet.

Klubbens verdier

Organisasjonens arbeid skal preges av frivillighet, demokrati, lojalitet og likeverd.

All idrettslig aktivitet skal bygge på grunnverdier som glede, fellesskap, helse og ærlighet.

Klubbens visjon

Svømmeglede i Kvinesdal.