STEVNER

Klubbstevner

To ganger i året arrangerer vi klubbstevner; sommer- og juleavslutning. Disse stevnene er for alle våre medlemmer som har deltatt på kurs hos oss den foregående sesongen. Elevene får mulighet til å vise frem noe av hva de har lært på kurs. Elever som har deltatt på vann-, hval-, skilpadde-, pingvin- eller selungenkurs svømmer på kortsiden med hev-og-senk bunnen hevet. Elever på Rekrutt og Konkurranse svømmer på langsiden.

Alle som deltar mottar premie for innsatsen. Klubben spanderer mat/drikke på medlemmene.

Informasjon/påmelding postes på vår facebookside.

Kretskarusellstevner

Dette er stevner for de på rekruttnivå. Det arrangeres fem stevner fra oktober til mai. Det er Agder svømmekrets som setter dato og sted, se klubbens årshjul. De enkelte klubbene er ansvarlige for gjennomføring av sitt stevne. ​

Et rekruttstevne ligner veldig mye på et vanlig svømmestevne, men det er noen vesentlige forskjeller. Deltagelse er viktigst. Noen barn opplever å komme litt for sent til start, svømme feil svømmeart eller møter i feil bane. Nettopp dette er grunnene til å være med i rekruttstevner. Man vil få god opplæring og erfaring før man skal delta på vanlige svømmestevner. På et rekruttstevne er alle vinnere, og man kan gå hjem med en flott deltagerpremie etter en god svømmeopplevelse.

For stevnene høsten 2023 kan de som er født i 2015 og eldre delta, og fra våren 2024 kan også de som er født i 2016 delta. Informasjon og påmelding postes på vår facebookside i forkant av hvert stevne. Påmelding ligger på spond.

swimmer-3559767_1920.jpg